Chleb wieloziarnisty mieszany łyżką


To najprostszy i najszybszy chleb jaki do tej pory przygotowywałam. Nie musicie nastawiać zaczynu z drożdży, wystarczy wymieszać je z cukrem i wodą, od razu dosypać pozostałe składniki, znowu wymieszać łyżką (nie potrzeba nawet miksera!) i gotowe! Ciasto wyrasta w misce tylko 30 minut, następnie przekładamy je do formy, w której wyrasta kolejne maksymalnie 30 minut (u mnie 15, czas wyrastania w głównej mierze zależy od tego jak ciepło jest w pomieszczeniu, chlebek powinien wyrosnąć odrobinę ponad krawędź foremki, wówczas jest gotowy do pieczenia). Całość łącznie z pieczeniem zajmuje niecałe 2 godziny! Trzeba go jeszcze wystudzić i już można kroić, pyszny, domowy chlebek. Zajrzyjcie też na inne przepisy na chleb - klik.  

chleb wieloziarnisty mieszany lyzka

PRZEPIS NA CHLEB WIELOZIARNISTY MIESZANY ŁYŻKĄ



Składniki :
450 g mąki pszennej typ 450 lub 650
50 g mąki pszennej typ 1850
½ szklanki otrębów pszennych
4 łyżki siemienia lnianego
4 łyżki ziaren słonecznika
1 łyżeczka soli
500 ml letniej wody
25 g świeżych drożdży
1 łyżka cukru



Jak zrobić chleb wieloziarnisty mieszany łyżką :

W dużej misce wymieszać razem drożdże, cukier i całą wodę. Dodać mąkę, otręby, siemię lniane, ziarna słonecznika i sól. Ponownie wymieszać łyżką. Miskę zakryć kuchenną ściereczką i odstawić na 30 minut. Po tym czasie ciasto przełożyć do foremki o długości 30 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać wilgotną dłonią. Odstawić na 15-30 minut. Chleb rośnie dość szybko, ja po przełożeniu go do formy od razu rozgrzewam piekarnik i jak tylko się nagrzeje chleb już wystaje ponad krawędź foremki. Wówczas idzie do pieca. Piec w temperaturze 220 stopni przez 45 minut. Na ostatnie 5 minut można wyciągnąć go z formy, wówczas skórka będzie bardziej chrupiąca.


26 komentarzy

  1. Przepis łatwy i szybki, a chleb wychodzi przepyszny. Na stałe zagościł w mojej kuchni. Polecam bardzo 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, ślicznie dziękuję za komentarz! Polecam do wypróbowania pozostałe przepisy na pyszne chlebki :) pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  2. Czy w przepisie mąka pszenna 1850 to po prostu mąka graham?

    OdpowiedzUsuń
  3. Chlebek przepyszny. Bardzo prosty przepis , to mój pierwszy chlebek i napewno będę go piekla często .Dziękuje za przepis Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię, cieszę się, że smakuje :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. witam czy drożdże w proszku można uzyc

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za komentarz, smacznego! :)

      Usuń
  6. piekłam już 3 razy... chlebek wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy mogę użyć mąki żytniej zamiast pszennej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam więc ciężko mi powiedzieć. Z samą żytnią typ 720 bym nie ryzykowała, jeśli już to z dodatkiem.

      Usuń
  8. WSPANIALY !!!
    Na tym blogu jest wiele WSPANIALOSCI: chleb orkiszowy na zakwasie, zytni na zakwasie, pikle warzywne, etc... dlugo by wymieniac.
    Moja australijska kuchnia zmienila sie w polska pomimo tego, ze maki u nas sa inne, bez symboli.
    NAJLEPSZY BLOG KULINARNY !!!

    Pozdrawiamy z Melbourne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi słyszeć, że przepisy się przydają! Życzę samych udanych wypieków! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Bardzo ciepły i smaczny blog, dziś tu trafiłam i widzę, że skorzystam z wielu przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogą być otręby owsiane albo zytni?

    OdpowiedzUsuń
  11. Foremka to keksowka czy forma do chleba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakby przed drugim wyrastaniem nagrzać szklaną keksowke i ciasto przełożyć do gorącej to wyrośnie? Wtedy można by bez papieru pięć.

      Usuń
    2. Nie piekłam nigdy w szklanej więc nie podpowiem :/

      Usuń
  12. Chlebek przepyszny nie zrobiłem zdjęcia bo znikł jeszcze ciepły.Robilem z 450przennej i 2000 żytniej pelnoziarnistej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że się udał i smakował! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Bardzo smaczny chlebek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Skuszony szybkością wykonaco nia i prostota przepisu zrobiłem chlebek mieszany łyżką wczoraj w nocy dziś rano gdy wszedłem do kuchni pol chleba już nie było a małżonka mówi nooo pyszny musi wejść na stałe do naszego jadłospisu

    OdpowiedzUsuń