Ciasto na pierogi – najlepszy przepis!


Podstawowy przepis na ciasto na pierogi zawiera tylko 3 składniki : mąkę, sól i gorąca wodę. Przez wiele lat właśnie tak je przygotowywałam. Po jakimś czasie spróbowałam wersji z dodatkiem oleju i to był strzał w dziesiątkę! Ciasto jest bardziej elastyczne i sprężyste. Bardzo przyjemnie się z nim pracuje. Można je rozwałkować bardzo cienko i nie pęka.

najlepszy przepis na ciasto na pierogi z olejem

PRZEPIS NA CIASTO NA PIEROGI
(ok. 35 pierogów)



Składniki :
300 g mąki pszennej (2 szklanki)
200 ml gorącej wody (3/4 szklanki)
½ łyżeczki soli
2 łyżki oleju



Jak zrobić ciasto na pierogi :
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, wymieszać. Wlać gorącą wodę i olej, mieszać łyżką aż składniki się połączą. Wówczas przełożyć ciasto na blat i wyrabiać aż będzie gładkie i elastyczne (w razie potrzeby podsypać niewielką ilością mąki). Rozwałkować na podsypanym mąką blacie. Wycinać kółka małą szklanką. Nakładać farsz, dokładnie zlepiać brzegi pierogów i odkładać je na podsypaną mąką ściereczkę kuchenną.

4 komentarze

  1. Ja tez tak robie ciasto na pierogi ,Wychodzi zawsze dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuje wg tego przepisu,część moich pierogów.Chce sprawdzić czy mąż pozna różnice.Ja robię wg takiego przepisu.1 jajko 2SZKLANKI mąki 1/2 SZKLANKI śmietany 1/2 SZKLANKI mleka.zagniesc ciasto I dac do lodówki na minimum 2 godziny.Walkowac cienko.Wychodzi 55-60 pierogow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śmietaną, mlekiem i jajkiem nigdy nie robiłam, ale chętnie spróbuję i zobaczę jak smakują :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  3. ja dodaje jeszcze jajko . i nie, ciasto nie jest twarde. to chyba jakiś mit. moim zdaniem to, że ciasto jest twarde to wina tego, ze ciasto jest za krótko wyrabiane. testowałam i faktycznie się sprawdziło. ;)

    OdpowiedzUsuń