Racuchy z jabłkami na kefirze


Był już przepis na tradycyjne racuchy drożdżowe – klik, na racuchy na proszku do pieczenia – klik, a dzisiaj pokazuje przepis na racuchy z jabłkami na sodzie i kefirze. Zamiana mleka na kefir i dodatek ubitych białek sprawia, że racuchy są bardziej delikatne w smaku i puszyste. Dosłownie rozpływają się w ustach! Idealne na śniadanie, obiad lub kolację. Najczęściej podaję je posypane cukrem pudrem lub posmarowane ulubionym dżemem, pycha! Szybko i smacznie :).

racuchy z jablkami na kefirze z soda

PRZEPIS NA RACUCHY Z JABŁKAMI NA KEFIRZE


(ok. 35 sztuk)


Składniki :
300 g mąki pszennej
4 łyżki cukru
1 łyżeczka sody
400 ml kefiru
2 duże jajka
3-4 kwaśne jabłka

Dodatkowo :
olej do smażenia
cukier puder
dżem


Jak zrobić racuchy z jabłkami na kefirze:

Żółtka oddzielić od białek. Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, sodę, kefir i żółtka, wymieszać łyżką. Białka ubić na sztywną pianę. Dodać ją do reszty składników i delikatnie wymieszać łyżką. Jabłka obrać, pokroić na mniejsze kawałki, dodać do reszty, wymieszać. Na patelni rozgrzać olej, nakładać po łyżce ciasta na jeden racuch. Smażyć na średnim ogniu, na rumiano z obu stron. Przełożyć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, w celu odsączenia tłuszczu. Podawać posypane cukrem pudrem lub z ulubionym dżemem.


Jeśli wypróbowałeś ten przepis podziel się opinią!

7 komentarzy

  1. moje nie wyglądały tak pięknie, jak te na fotografii, ale wszystkim bardzo smakowały

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje też nie wyglądają jak na zdjęciu bardzo ciągną olej,da się zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zrobiłam i wyszły super-przypomniało mi się dzieciństwo i racuchy mojej ś.p. mamy.Dziękuję za przepis 😋

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można stosować mąkę bezglutenową? 😗

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki baaardzo dobre. Puszyste słodkie po prostu pyszne. Rodzinka zachwycona. Będę na pewno korzystać

    OdpowiedzUsuń