Proste ciasteczka owsiane


Bardzo prosty przepis na ciasteczka owsiane z dodatkiem ziaren słonecznika. Są szybkie w przygotowaniu, składniki wystarczy wymieszać w misce, uformować ciasteczka na blasze i piec. Nie są bardzo słodkie, dla nas w sam raz, ale jeśli lubicie bardzo słodkie ciastka dodajcie więcej cukru lub miodu. W zamkniętym słoiku czy puszcze mogą leżeć do 7 dniu. Świetny pomysł na drobną przekąskę!   


proste ciasteczka owsiane z ziarnami slonecznika

PRZEPIS NA PROSTE CIASTECZKA OWSIANE

(ok. 20 ciastek)




Składniki :
200 g płatków owsianych
6 łyżek ziaren słonecznika
2 łyżki mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
1 łyżka miodu (polecam użyć gryczany!)
100 g masła
2 jajka


Jak zrobić proste ciasteczka owsiane :

Masło rozpuścić na małym ogniu. Do większej miski przesypać płatki owsiane, dodać ziarna słonecznika, mąkę, proszek do pieczenia i cukier, wymieszać. Następnie wlać masło, dodać miód i jajka, ponownie dokładnie wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Do formowania ciastek używam okrągłej foremki do wycinania ciastek czy kółek na pierogi, tutaj użyłam takie o średnicy 7 cm, można użyć mniejszych, ciasteczek będzie więcej. Foremkę układam na blasze, wkładam do niej trochę ciasta i uklepuję łyżką lub palcami. Jeśli dacie więcej ciasta będą grubsze, my lubimy cieńsze ciasteczka. Ciasteczka powinny być w niewielkich odstępach od siebie. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 10-12 minut, najlepiej do nich zaglądać bo jak już będą gotowe szybko się spieką. Wyciągnąć, delikatnie odstawić na talerz do wystygnięcia.

  


Jeśli wypróbowałeś ten przepis podziel się opinią!

7 komentarzy

  1. Czy zamiast cukru można użyć wyłącznie miodu? Jeśli tak, to w jakich proporcjach?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciastka są pyszne !!! Idealne do chrupania. Ja dodałam jeszcze rodzynek. Dziękuję za prosty przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepyszne ! Robiłam podwójną porcję i brakło mi jajek, miałam tylko dwa i dodałam dodatkowo 6 łyżek aguafaby. Dałam też pół na pół słonecznik i sezam. Napewno powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne zamiast cukru dodalam naturalny słodzik stawia też się udały polecam

    OdpowiedzUsuń