Pstrąg pieczony z masłem pietruszkowo-czosnkowym


Pyszny sposób na pieczoną rybę! Pstrąg przyrządzony w ten sposób jest delikatny i soczysty. Ja zawijam go w papier do pieczenia to zdrowsza opcja niż folia aluminiowa. Świetnie smakuje z frytkami lub pieczonymi ziemniaczkami – klik i surówką, np. z młodej kapusty – klik.


pstrag pieczony z maslem pietruszkowo czosnkowym


PSTRĄG PIECZONY Z MASŁEM PIETRUSZKOWO-CZOSNKOWYM



Składniki :

2 pstrągi

sok z połowy cytryny

50 g miękkiego masła

1 łyżka drobno posiekanej natki pietruszki

2 ząbki czosnku

sól, pieprz

 


Jak zrobić pstrąga pieczonego z masłem pietruszkowo-czosnkowym :

Masło wymieszać w miseczce z pietruszką, wyciśniętymi ząbkami czosnku oraz szczyptą soli i pieprzu. Włożyć do zamrażalki na około 30 minut (powinno stwardnieć). Pstrągi oczyścić, umyć i osuszyć za pomocą papierowego ręcznika kuchennego. Skropić sokiem z cytryny, posolić i popieprzyć w środku i na zewnątrz. Masło wyciągnąć i pokroić w cienkie plastry. Ryby ułożyć na kawałku papieru do pieczenia (każdą osobno). Masło włożyć do środka ryby i ułożyć kilka plastrów na zewnątrz. Papier zawinąć tak, żeby przykryć rybę i zawinąć boki jak w cukierku. Piec w temperaturze 190 stopni przez około 25 minut.

 



Jeśli wypróbowałeś ten przepis, podziel się opinią!


2 komentarze

  1. A jak konkretnie upiec tego pstrąga, jak długo go piec i w jakiej temp? Z rybami jestem na bakier, ale ten pstrąg na zdjęciu wygląda bardzo apetycznie :)Będę wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to się stało, ale ucięło przepis! Dziękuję za komentarz, już uzupełniłam :) Pozdrawiam :)

      Usuń